Glam News Magazine

Staicu M. Viorel este omul din spatele brandului AGER, este omul care formează luptători pentru viață și modelează caracterele elevilor de la 6 la 60 de ani, folosind principii ale samurailor și învățături ale marilor înțelepți ai lumii. Pentru cei care nu stiu, AGER nu este doar o școală de arte marțiale. AGER înseamnă mult mai mult. Este o școală de dezvoltare personală prin arte marțiale, care oferă cadrul în care fiecare să lucreze cu el însuși pentru o sănătate fizică și mentală optimă, sub îndrumarea atentă a lui Staicu M. Viorel  și a instructorilor formați de el. Poate vă întrebați totuși care este legătura dintre depresie, anxietate și artele marțiale.

Pentru mulți dintre noi, confruntarea cu depresia și anxietatea se poate simți ca un drum foarte lung, pustiu și plin de nori de furtună care trec constant prin apropiere. Depresia și anxietatea sunt cele mai frecvente boli mentale și sunt, din păcate, foarte persistente – 80% dintre persoanele care suferă un episod depresiv major sau de anxietate vor recidiva la un moment dat. Eficacitatea medicamentelor se poate reduce în timp, iar pentru unii dintre noi nu funcționează deloc. Cu toate acestea, cercetările recente au arătat că sportul și cursurile pentru dezvoltare personală pot opri șansele unei recidive, schimbând tiparele gândirii – și cu beneficiul suplimentar al niciunui efect secundar.

Un studiu recent (Lancet 2015) a demonstrat că sportul este la fel de eficient ca și medicamentele antidepresive pentru prevenirea reapariției depresiei, iar Institutul Național de Excelență Clinică din Marea Britanie (N.I.C.E) a aprobat recent sportul și cursurile de dezvoltare personală ca tratamente eficiente pentru prevenirea recidivei.

Persoanele depresive sau anxioase trebuie să facă față unei multitudini de sentimente și gânduri negative distorsionate, iar acest lucru poate declanșa adesea o recidivă. Alte simptome sunt concentrarea redusă și uitarea – toate acestea pot avea un impact negativ asupra vieții noastre și pot interfera cu munca sau școala. Un bun consultant pentru dezvoltare personală ne poate ajuta să recunoaștem modul în care ne simțim, să acceptăm acele gânduri și să reacționăm într-o manieră pozitivă, constructivă. Mai simplu spus, consultantul te poate face să conștientizezi toate experiențele din „prezent” și să acorzi mai multă atenție gândurilor și emoțiilor, pentru a le controla.

Cum ne pot ajuta cursurile pentru dezvoltarea personală?

  • În cadrul cursurilor AGER – “Instigare la sănătate” reușim să recunoaștem mai clar tiparele minții, pentru a ne permite să conștientizăm momentul în care starea noastră de spirit începe să scadă, permițându-ne să ne trezim la realitate mai devreme. Când suntem vulnerabili la depresie, putem „pierde legătura” cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru, iar un consultant ne ajută să revenim cu picioarele pe pământ.
  • „Pierderea legăturii” poate însemna un zid construit între noi înșine și micile plăceri din jurul nostru, iar atunci începem să ne facem mai multe griji pentru viitor și să ne gândim la trecut. În cadrul cursurilor, reușim să ne conectăm cu „prezentul” și astfel depășim episoadele anxioase.
  • Odată ce am suferit un episod de depresie, ne vom îngrijora că va recidiva iar la primul semn, vom încerca să pretindem că simptomele nu există și să ignorăm orice gânduri nedorite – de cele mai multe ori nu funcționează! În schimb, un consultant îndezvoltare personală ne încurajează să experimentăm emoțiile și capacitatea noastră de a fi deschiși chiar și emoțiilor dureroase. Ne oferă puterea de a permite gândurilor și emoțiilor dificile să vină și să plece, fără a ne lupta cu ele.

S-a demonstrat faptul că dezvoltarea personală ne ajută să ne înțelegem mai bine pe noi înșine și pe ceilalți și, prin urmare, îmbunătățește stima de sine, dar și relațiile cu ceilalți. Mai puțin stres asupra relațiilor ajută apoi la prevenirea recidivelor viitoare în depresie și anxietate. Cele trei moduri principale prin care dezvoltarea personală ne ajută, sunt:

  • Învățăm să facem o pauză, să identificăm și să răspundem – cursurile într-un mediu organizat ne permit să fim mai conștienți de „prezent”, ceea ce ne oferă timp pentru a face o pauză înainte de a reacționa automat față de ceilalți și în loc să ne gândim în privința respingerii sau a criticilor, putem face un pas înapoi și să identificăm reacțiile proprii, ceea ce ne permite să fim mai atenți la nevoile și emoțiile celorlalți. Această conștientizare ne permite apoi să alegem cum să răspundem, fără a fi prinși în emoții negative.
  • Este bine să spunem „nu” – dezvoltarea personală ne ajutăsă devenim mai asertivi atunci când trebuie să spunem „nu” pentru a ne reduce din sarcini și responsabilități, recunoscând nevoile noastre, precum și ale altora. Conștientizarea ne ajută să abordăm experiențe inconfortabile, pe care le-am fi evitat anterior și acest lucru ne crește încrederea în sine și asertivitatea.
  • A fi prezenți în viața celor din jur – acest lucru ne permite să atragem mai mult atenția asupra imaginii fiecărei relații și să apreciem timpul petrecut cu ceilalți. Ne ajută să lansăm amintiri din vremuri dificile, permițându-ne să relaționăm în moduri noi. Reușim să recunoaștem problemele noastre de comunicare, ceea ce îmbunătățește capacitatea de a empatiza cu perspectiva altuia și, prin urmare, să ne concentrăm mai constructiv pe soluții potențiale în dezacorduri. Ne poate oferi mai multă energie, mai puține emoții negative și ne permite să ne descurcăm mai bine și să îi sprijinim pe ceilalți. Când avem energia mentală și rezistența emoțională pentru a petrece mai mult timp cu cei dragi, ne ajută să creștem împreună. Beneficiile dezvoltării personale se pot răspândi de-a lungul întregii noastre vieți – datorită încrederii noastre sporite, putem deveni mai implicați,mai activi din punct de vedere social.

Cum ne poate ajuta sportul?

Timp de mai mulți ani, sportul și artele marțiale au fost folosite pentru a promova un sentiment de bunăstare. De fapt, practicienii nu le folosesc doar ca formă de exercițiu sau de autoapărare, ci și ca o modalitate de a se conecta cu interiorul.

Nu este surprinzător atunci faptul că exerciciile fizice sau practicarea artelor marțiale poate fi benefică și pentru cei suferinzi de depresie. Deseori, cei care se confruntă cu astfel de probleme se simt neputincioși și nemotivați. Cu toate acestea, cu doar câteva vizite la o sală de antrenamente într-un mediu organizat, majoritatea raportează o schimbare semnificativă a atitudinii.

Dacă tu sau cineva din jurul tău suferă de depresie, iată cum exercițiile fizice și artele marțiale pot ajuta la combaterea acestei afecțiuni.

  • Sala de antrenamente oferă un mediu în care nu suntem judecați.

Printre cele mai bune beneficii ale unei săli de sport este faptul că oferă un mediu pozitiv. Oamenii care suferă de un episod depresiv simt adesea un sentiment de vinovăție și lipsă de valoare, ceea ce îi determină să vrea să rezolve chiar și cele mai mici imperfecțiuni. Când suntem deprimați, adesea suntem sensibili la critici excesive, instalându-se frică de a încerca lucruri noi.

Cufundarea într-un cadru primitor, cum ar fi o sală de sport, un dojo – în cazul artelor marțiale, poate ajuta la ameliorarea fricii. Sala de sport este un loc în care este în regulă să faci greșeli. Pregătirea cu un instructor care să te susțină și o comunitate pozitivă ajută la stimularea moralului și la îndepărtarea percepțiilor negative de sine. Cu un sentiment de încredere, oamenii vor începe să-și recâștige interesul pentru activitățile zilnice și se vor confrunta cu provocările, în loc să le evite.

  • Activitatea fizică ajută la ameliorarea stresului

Pentru persoanele care se confruntă cu depresia, este ușor să se consume din cauza stresului constant adus de preocupările de zi cu zi. Deși este imposibil să elimini total stresul, acesta poate fi gestionat eficient prin sport. Activitățile fizice intense contribuie la promovarea unui sentiment de bunăstare astfel:

  1. Prin hormonii de echilibru.Când suntem stresați, corpul nostru eliberează cantități crescute de cortizol, un hormon adesea asociat cu anxietatea. După câteva exerciții făcute în sală nu doar că scade nivelul cortizolului, ci crește și producția de endorfine din creier. Acești neurotransmițători sunt responsabili pentru sentimentul euforiei pe care mulți oameni îl experimentează după un antrenament.
  2. Îmbunătățește fluxul de oxigen și sânge. Activitatea fizică îmbunătățește capacitatea organismului de transporta sângele și oxigenul. Ambele modificări contribuie la un efect direct asupra creierului, oferind un sentiment de relaxare și un sentiment general de bunăstare.
  3. Eliberează mintea. Exercițiile fizice mută concentrarea de la minte la corp. Prin concentrarea pe o singură sarcină fizică și pe ritmul mișcărilor corpului, se poate induce o stare de bine.
  • Antrenamentele asigură un somn de calitate

Lipsa unui somn bun joacă un rol important în dezvoltarea stresului și a depresiei. Somnul este starea de restaurare a corpului. Atunci când este perturbat sau inadecvat, oamenii pot fi supuși la oboseală, iritabilitate și tensiune crescută.

Studiile arată că, făcând exerciții precum artele marțiale, persoanele cu insomnie tind să doarmă mai repede, mai mult și mai bine. Activitatea fizică declanșează o creștere a temperaturii corpului. După antrenament, corpul eliberează toată această căldură, ceea ce duce la o stare mai relaxată care ajută la promovarea unui somn mai bun. Ca urmare, persoanele sunt mai puțin susceptibile să experimenteze stresul și anxietatea induse de insomnie.

  • Sportul ajută la dezvoltarea personală

Artele marțiale nu sunt practicate doar pentru luptă. Mai degrabă, sunt o cale de dezvoltare personală- o stare de concentrare și de observare calmă. Dezvoltarea personală oferă oamenilor instrumente valoroase pentru combaterea depresiei. Elevii sunt adesea învățați să fie mai atenți la emoțiile lor, în loc să le suprime sau să devină complet cuprinși de situații negative.

A avea o stare bună de spirit permite individului să se înțeleagă pe sine și pe mediul înconjurător. Acest lucru este extrem de benefic pentru cei care au episoade depresive care suferă adesea de stimă de sine scăzută. Pe măsură ce elevii cresc în rang și devin mai puternici, ei reușesc să vadă lucrurile într-o lumină mai pozitivă.

AGER este dovada clară că artele marțiale nu se referă doar la lupte. Sunt un stil de viață complet care încurajează pacea interioară, noblețea gândirii și auto-reflectarea. Ele subliniază respectul față de ceilalți și pentru sine.

Staicu M. Viorel reușește să creeze un mediu sigur, plin de oameni care lucrează la aceleași obiective. Desigur, deși deseori te gândești că înveți cum să te aperi într-o luptă, în mod ideal, artele marțiale te vor învăța de fapt cum să nu nu intri într-o luptă! Vei învăța cum să escaladezi o situație, să eviți conflictul și să îți expui punctul de vedere într-un mod care să oprească o situație potențial violentă. Artele marțiale au multe componente terapeutice care funcționează uimitor pentru sănătatea mentală. Iar în plus sedințele de consultanță pe care le susține Staicu M. Viorel pe teme de stil de viață sănătos zdruncină și dărâmă tipare defectuoase care blochează dezvoltarea individuală. La toate acestea se adaugă și evenimentele naționale anuale organizate în cadrul AGER, sub forma unor tabere unice ca și concept și program, care determină participanții să iasă din zona lor de confort și să atingă noi performanțe în plan fizic și mental.

În acest articol am reușit să prezentăm doar câteva dintre beneficiile programelor AGER. Este posibil să fiți deja familiarizați cu beneficiile fizice ale artelor marțiale, dar veți găsi, de asemenea, multe beneficii psihologice și comportamentale. Nu numai că veți învăța abilitățile și mișcările de a vă apăra pe voi și pe ceilalți, dar vă veți îmbunătăți și sănătatea mentală, construind pas cu pas o minte puternică ce va fi capabilă să îi ajute și pe ceilalți.

Staicu M. Viorel, omul care sparge bariere. Ce fel de bariere? De orice fel

11 comentarii

  1. Foarte bun articolul. Am trecut si eu prin strari depresive și imi este frică de o recidivă. Cum aș putea să iau legătura cu acest domn?

  2. Oare chiar se poate vindeca depresia cu sport? Merg la psiholog de 4 ani si niciun rezultat. Pana anul trecut luam xanax insa nu mai are niciun efect acum si daca nu il iau in continuare intru in sevraj. Nu ai cum sa intelegi aceasta boala decat daca ai trecut prin ea din pacate.

    1. Buna ziua! Ca să vă rapsundem la întrebare…da, depresia se poate vindeca prin sport și prin cursurile de dezvoltare personală, însă cel mai important este să vă alegeți un mediu organizat deoarece conteză foarte mult să apelați la serviciile unui consultant.Pentru mai multe informații vă rugăm să îl contactați direct pe domnul Staicu pe pagina de facebook sau prin paginile de facebook AGER Dojo și AGER Pentru Tine.

Lasă un comentariu